”Tillsammans gör vi er logistik till nyckeln för nya affärer”

Mattias Nordlöf, grundare och ägare

”Vi startade Fraktus för att vi såg en bransch som behöver moderniseras”

Anders Norell, grundare och ägare

”Vi har lyckats att samla många av de bästa kunderna och transportörerna”

Mattias Nordlöf, grundare och ägare

Om Fraktus

Frakt för en bättre framtid!

 

När vi startade Fraktus var det ett allmänt omdöme att fraktbranschen behövde moderniseras. Idag har digitaliseringen och den allmänna teknik- och transportutvecklingen gjort att allting förändras än mer och fortsätter rasande snabbt.

Det här ställer stora krav på alla som arbetar med frakt och speciellt på oss som är specialister på frakthantering. Vi måste ha den senaste kunskapen för att leva som marknadsledare och samtidigt kräver det att vi är pedagogiska och delar med oss av det vi vet till våra kunder. Kunskap för alltid med sig ett ansvar.

Vi vet att fraktbranschens modernisering är ett ständigt pågående arbete i en värld som hela tiden förändras.
Och i den världen är det vårt ansvar att vara ett centrum för fraktkunskap och en förmedlare av kunskap till alla våra kunder.

Vi skapar frakter för en bättre framtid. För kunder, för samhället, för mänskligheten. Vårt engagemang styrs av framtidens krav. Vi måste alltid vara långsiktiga på det lyhörda sätt som kännetecknar en utmanare.

1 system. 1 kundservice. 1 faktura.

Systemstöd förenklar, minskar fel och effektiviserar. Med alla bokningar och all spårning i ett system så spar man mycket tid och får bättre kontroll. När man snabbt får tillgång till många duktiga transportörer med bra systemkopplingar så blir det lättare att boka med kvalitet. De gånger man behöver en backup-lösning för att de ordinarie alternativen inte fungerar så har Fraktus färdiga ramavtal och bokningsmöjligheter.

Vår kundservice, spelar en avgörande roll i vår strävan efter frakt för en bättre framtid. Med en dedikerad avdelning för kundservice kan vi säkerställa att våra kunder alltid har tillgång till kompetent stöd när de vill diskutera sina behov och hitta smarta lösningar. Våra teammedlemmar är oerhört skickliga när det gäller att hantera även de mest ovanliga och utmanande frågorna, vilket verkligen främjar vår strävan mot en bättre framtid inom frakt och logistik.

Vi hjälper dig att komma igång

Tillsammans kan vi skapa frakt för en bättre framtid!

Våra säljare vet hur vi tidigare har hjälpt olika kunder och kan snabbt diskutera just era fördelar och nackdelar med olika fraktlösningar. Kontakta Anders om integration och Mattias om hållbarhet.

Jimmy Lundquist
Säljare
Anders Norell
Storkunder & systemintegrationer
Mattias Nordlöf
Transportörer & Hållbarhet
2011

Start på SSE Business Lab och vinst av Handelskammarnästet

2012

Lokal på Sibyllegatan, insikt att vi behöver mer än 30 transportörer

2015

Start med klimatkompensation, lokal på Grevgatan och kundserviceteam

2016

Lansering Mina sidor med Fraktus Fraktkalkylator för att hjälpa företag snabbare

2018

Fraktus Fraktkalkylator utökas med miljöpåverkan, 99% klimatkompensation

2019

Fokus på partnerskap med de bästa aktörerna i branschen, 9 personer i egen kundservice

2020

100Mkr i omsättning trots en global pandemi

2021

Över 30% tillväxt och utökat fokus på komplexa fraktbehov och hållbarhet

Line 3
2022
Fokus på tempererade transporter och IT-utveckling
2023

Lansering av eget kundsystem för adhoc-transporter

Line 3