Om Fraktus
Frakt för en bättre framtid!
När vi startade Fraktus var det ett allmänt omdöme att fraktbranschen behövde moderniseras. Idag har digitaliseringen och den allmänna teknik- och transportutvecklingen gjort att allting förändras än mer och fortsätter rasande snabbt.
Det här ställer stora krav på alla som arbetar med frakt och speciellt på oss som är specialister på frakthantering. Vi måste ha den senaste kunskapen för att leva som marknadsledare och samtidigt kräver det att vi är pedagogiska och delar med oss av det vi vet till våra kunder. Kunskap för alltid med sig ett ansvar.
Vi vet att fraktbranschens modernisering är ett ständigt pågående arbete i en värld som hela tiden förändras.
Och i den världen är det vårt ansvar att vara ett centrum för fraktkunskap och en förmedlare av kunskap till alla våra kunder.
Vi skapar frakter för en bättre framtid. För kunder, för samhället, för mänskligheten. Vårt engagemang styrs av framtidens krav. Vi måste alltid vara långsiktiga på det lyhörda sätt som kännetecknar en utmanare.
1 system. 1 kundservice. 1 faktura.
Systemstöd förenklar, minskar fel och effektiviserar. Med alla bokningar och all spårning i ett system så spar man mycket tid och får bättre kontroll. När man snabbt får tillgång till många duktiga transportörer med bra systemkopplingar så blir det lättare att boka med kvalitet. De gånger man behöver en backup-lösning för att de ordinarie alternativen inte fungerar så har Fraktus färdiga ramavtal och bokningsmöjligheter.
Vår kundservice, spelar en avgörande roll i vår strävan efter frakt för en bättre framtid. Med en dedikerad avdelning för kundservice kan vi säkerställa att våra kunder alltid har tillgång till kompetent stöd när de vill diskutera sina behov och hitta smarta lösningar. Våra teammedlemmar är oerhört skickliga när det gäller att hantera även de mest ovanliga och utmanande frågorna, vilket verkligen främjar vår strävan mot en bättre framtid inom frakt och logistik.
Vi hjälper dig att komma igång
Tillsammans kan vi skapa frakt för en bättre framtid!
Våra säljare vet hur vi tidigare har hjälpt olika kunder och kan snabbt diskutera just era fördelar och nackdelar med olika fraktlösningar. Kontakta Anders om integration och Mattias om hållbarhet.
2011
Start på SSE Business Lab och vinst av Handelskammarnästet
2012
Lokal på Sibyllegatan, insikt att vi behöver mer än 30 transportörer
2015
Start med klimatkompensation, lokal på Grevgatan och kundserviceteam
2016
Lansering Mina sidor med Fraktus Fraktkalkylator för att hjälpa företag snabbare
2018
Fraktus Fraktkalkylator utökas med miljöpåverkan, 99% klimatkompensation
2019
Fokus på partnerskap med de bästa aktörerna i branschen, 9 personer i egen kundservice
2020
100Mkr i omsättning trots en global pandemi
2021
Över 30% tillväxt och utökat fokus på komplexa fraktbehov och hållbarhet
2022
2023
Lansering av eget kundsystem för adhoc-transporter